ایران، هشتمین بازار بزرگ محصولات رنو

نویسنده: مدیریت سایت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

رنو به تازگی گزارشی از فروش محصولات خود را ظرف سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است. در این گزارش فهرستی از ۱۵ کشور منتشر شده که بیشترین فروش محصولات این خودروساز را در دست دارند. در این فهرست ایران در رتبه هشتم قرار دارد.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، شرکت رنو توانسته ۱۳.۲ میلیارد یورو درآمد کسب کند. بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه رسمی رنو، درآمد این خودروساز در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته ۰.۲ درصد رشد داشته است. این خودروساز بیشترین سهم فروش خود را به ترتیب در کشورهای فرانسه، روسیه و آلمان دارد. در همین راستا رنو فهرستی از ۱۵ کشور دنیا منتشر کرده که بیشترین میزان فروش محصولات این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. در این فهرستی نام ایران در جایگاه هشتم به چشم می‌خورد که با عرضه ۳۷.۷۸۱ دستگاه از محصولات رنو، ۸.۲۸ درصد از سهم کل فروش محصولات این خودروساز را اختیار دارد. پس از ایران، انگلیس، ترکیه و چین در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حدود یک ماه پیش خبری مبنی بر رشد ۱۸ درصدی فروش رنو در ایران منتشر کردیم. بازار ایران همیشه یکی از خواستنی‌ترین اهداف خودروسازهای فرانسوی بوده است. به طور کلی خودروسازهای فرانسوی به محصولات اقتصادی باکیفیت شناخته می‌شوند. با درنظر گرفتن بازار انحصاری ایران، محصولات خودروسازهای فرانسوی بهترین گزینه برای قشر متوسط ایرانی محسوب می‌شود. البته چند سالی می‌شود با ورود خودروسازهای چینی و حضور پررنگ محصولات نوظهور از برندهای ناآشنا، جایگاه محصولات فرانسوی در ایران نزول داشته است. با این حال هنوز در سبد محصولات ایران‌خودرو و سایپا محصولات پژو و رنو حرف اول را می‌زنند. از طرفی نگین خودرو به عنوان نماینده محصولات وارداتی رنو، خودروهایی نظیر تالیسمان و کولئوس را روانه بازار ایران می‌کند که توانسته نظر بسیاری از مشتریان ایرانی را به سمت خود جلب کند. در میان خودروسازهای فرانسوی کمبود محصولات سیتروئن به خوبی احساس می‌شود. البته با شنیدن خبر آغاز فروش سیتروئن C3 توسط سایپا، نام سیتروئن می‌تواند چیزی بیشتر از زانتیا را برایمان تصویر سازی کند. 

منبع : جومینا مارکت